Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, juli 30, 2014

Doldwaze Dierentuindagen

Ik ben blij dat ik goed kan plannen, want vorige week was echt een drukke week waarin ik naast veel gewerkt heb ook veel leuke dingen heb gedaan. En ja, dan is het wel leuk om dat allemaal eens even op een rijtje te zetten. Vorige week maandag was ik in DierenPark Amersfoort, bezocht ik donderdag Burgers’ Zoo en op vrijdag en zaterdag was ik in Dolfinarium. Beetje overdreven? Misschien. Maar ik hou nu eenmaal van dierentuinen en er waren een paar speciale redenen om afgelopen week deze drie parken te bezoeken. Ga er maar even voor zitten, want er komen heel wat leuke foto’s voorbij!

Maandag 21 juli: DierenPark Amersfoort

Hieperdepiep HOERA! Onze Ploon is 79 jaar! Jaja, je zal het misschien niet zo snel zeggen, maar onze Ploon mag volgend jaar een achtste kruisje achter haar naam zetten. Ze is altijd in de weer en heeft ook een abonnement op DierenPark Amersfoort. Ze gaat heel vaak met ons mee op zondag een bakkie doen. Maar afgelopen maandag nam ik haar mee om saampjes nog even lekker haar verjaardag te vieren.

Het regende pijpenstelen, maar dat mocht de pret niet drukken. Sterker nog door deze regen konden we lekker bij de chimpansees op de tribune zitten kijken. Dat was echt leuk. De kleine met het witte pluimpje aan zijn kontje was lekker ondeugend en zat een ander mannetje de hele tijd te plagen. Het witte pluimpje betekent dat die kleine een soort beschermde status heeft in de groep. Maar de grote was het zo zat dat hij hem een keer afweerde en toen werd hij meteen achterna gezeten door de groep. Het duurde even voordat iedereen weer rustig was, maar het was mooi om naar te kijken.


Donderdag 24 juli: Burgers’ Zoo

Op donderdag gingen papa en ik samen naar Burgers’ Zoo in Arnhem. Een uitje dat al een tijdje in de pijpleiding zat, maar er steeds niet van kwam. Op een zeer warme zomerse dag gingen we heerlijk met open dak naar Arnhem. De prachtige dierentuin leverde veel mooie plaatjes op.

We hebben uiteindelijk de meeste foto’s bij de gorilla’s kunnen maken. De tijgers, leeuwen en cheeta’s lagen namelijk lekker geheel achterin hun verblijven in de schaduw. Op de safari savanne hebben we genoten van de giraffen en zebra’s, maar ook hebben we daar op het terras heerlijk genoten van een lekkere, luxe lunch. Tot slot hebben we bij van de olifanten genoten die lekker relaxed met elkaar stonden te soezen in het zonnetje. Al met al echt genoten van een prachtige dag in de Bush van Burgers’ Zoo.



Vrijdag 25 juli: Dolfinarium

Eigenlijk zouden we (Esmeralda en ik) maandag 7 juli al gaan, maar ik was nog herstellende van een buikgriepje. Daarna was het eerst 28 juli, vervolgens 21 juli om uiteindelijk toch echt 25 juli naar Harderwijk te gaan. En dat was eigenlijk een gelukkie want we vielen met ons neus in de eerste Caribische Avond. Tussen de eerste buien door genoten we Onder Odiezee van een bakkie met wat lekkers en natuurlijk van het onderwater panorama. Keken we lekker rond bij de Steller zeeleeuwen en dolfijntjes. Was het weer ouderwets lachen bij de Snorrrrshow. Genoten we van maar liefst twee buitenpresentaties en gingen we pas om half 8 naar De Koepel voor Aqua Bella.


Vanaf een uur of vier barstte het Caribische feest echt los. Mooie danseressen dansten de sterren van de hemel met een drumband. We liepen Captain Jack Sparrow en zijn rivaal Davy Jones tegen het lijf. Een piraat trok zijn schip (Zeewolf in Roomsaus) aan een touw over het park en toverde kinderen om tot heuse piraten. De DJ speelde aanstekelijke zomerse hits terwijl een dame op stelten over het park leek te zweven. Om de steelband bij de rij van De Koepel niet te vergeten. Kortom: het was een lekker feestje. Helemaal nadat de danseressen met de drumband een sexy Limbo & Fire show weggaven en Trafassi het podium besteeg om met de Kleine Wasjes Grote Wasjes het publiek deed swingen. Waar was het feestje? Nou…hier natuurlijk!



Zaterdag 26 juli: Dolfinarium

Alweer?
Ja, alweer ja. Maar deze dag was extra bijzonder. Want op 26 juli ging ik samen met Thomas dolfijn Prince ontmoeten. Maar ja, daar blogde ik al alles over afgelopen maandag. Verder hebben we die dag veel Steller zeeleeuwen gezien, helemaal geen shows bezocht, wel roggen en haaien geaaid, even wezen buurten bij Wally en zijn vriendjes, onder water naar de walrussen gekeken – en de walrussen naar ons – en gingen de jongens ook op de foto met Davy Jones en Captain Jack Sparrow. Foto’s van de ontmoeting met Prince vind je via de bovenstaande link.



En dat waren vier Doldwaze Dierentuindagen. Ik heb genoten, maar ben wel blij dat ik deze week weinig plannen heb – naast mijn werkplanning natuurlijk – want anders is zo’n doldwaze week natuurlijk niet bijzonder meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown