Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, juli 03, 2014

Throwback Thursday: Belgisch elftal?

1994, schoolkrant nummer 5 en over naar VWO 5. Dit jaar betekende knokken, knokken en nog eens knokken om het jaar te gaan halen. Je merkt het meteen aan de schoolkrant. Ik schreef dit jaar veel minder, was meer bezig met het coördineren ervan (en natuurlijk de stencil- en raapuurtjes in de hal bij de conciërge) en met het uittypen van de stukjes die binnenkwamen via de kopijbus (jaja, het ging zo nu en dan een beetje lopen). Nummer 5 ging over idolen en werd voornamelijk volgeschreven door de andere redactieleden. En een stukje van mij… dat een klein beetje met het WK te maken had.

Wat deed meneer De Haan in het Belgisch Elftal???
Tekst: Berry de Nijs V5-2

Meneer de Haan, van beroep tekenleraar op College ‘de Klop’. Een fatsoenlijk man, soms een beetje warrig, maar daar hebben alle leraren weleens last van, en onze coördinator van de Klop Courant.
Een man die wij, de redactie, nog nooit op een sportdag hebben gezien. Wij hebben nog nooit geweten dat deze man ons zo kon shockeren.

MAAR WAT IS ER DAN IN HEMELSNAAM AAN DE HAND?? Zul je je wel niet afvragen. Nou dat zal ik je vertellen:

Meneer de Haan speelde in het Belgische Nationale Elftal tijden het WK voetbal.

Nou en dat is dus om te huilen. Lieve meneer de Haan had u niet een beter elftal kunnen kiezen? U bent een toffe leraar, maar dit hadden we nooit van u verwacht? Wat is er gebeurd dat u niet bij Dickie (Advocaat – red.) bent gaan spelen? En waarom het Belgisch elftal? Had u niet voor iets anders kunnen kiezen? Italië bijvoorbeeld of Griekenland of Noorwegen voor mijn part, met het Belgisch elftal…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown