Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zaterdag, juni 21, 2014

Tijgerwelpjes geboren

Vorige week zaterdag was het Vaderdag. Dat is niemand ontgaan. Wij vieren Vaderdag in DierenPark Amersfoort. Eigenlijk gewoon omdat papa, mijn broer en de kindjes daar hebben geslapen tijdens VaderNacht in DinoPark Amersfoort en dan plak je er natuurlijk een lekker dagje dierentuin aan vast. Wanneer ik in de dierentuin ben is het vaste prik om Brooklyn en Maxi (de witte tijgers) even te bewonderen (lees: om erbij weg te smelten) en dat geldt ook voor het prachtige paar Tonga en Sabari (de leeuwen) en natuurlijk Angara en Ilya (de Siberische tijgers). Voor de tweede keer lag Ilya lekker te chillen in het binnenverblijf, terwijl Angara van het zonnetje genoot. Maar ik ging helemaal uit mijn dak. Er hing namelijk een pamfletje op het glas waarop stond: Wij vermoeden dat tijgerin Angara drachtig is.

WAAAAAAAAT? Drachtig? Zwanger dus! Mijn hart sloeg drie keer over, terwijl ik mijn vreugdedansje een beetje binnen de perken probeerde te houden. Angara, onze mooi Angara, zou mama worden!

Omdat het bij tijgers lastig te zien is hoe ver de zwangerschap al is gevorderd is het verder een beetje gokken wanneer Angara en Ilya mama en papa zouden worden. Gisteren ontving ik heuglijk nieuws in mijn mailbox. De drieling was 's nachts tussen 1 en 4 uur op 20 juni geboren. Mama Angara heeft haar ukkies al meerdere malen liefdevol gewassen en ze hebben al bij haar gedronken. De eerste dagen zijn altijd spannend... maar ik heb goede hoop dat het goed zal gaan met haar allereerste nestje. Pas na zeven weken zullen de kleintjes met mama het verblijf gaan verkennen en als ze drie maanden oud zijn zal papa Ilya zijn koters mogen gaan ontmoeten. Maar alles op zijn tijd... er zijn tijgerwelpjes geboren... Foto's en een filmpje (alsmede een andere bijzondere gebeurtenis) vind je op mijn andere blog: Writing Berries: Bijzondere baby's.



Ik hoop over een aantal weken zelf ook heel veel mooie welpenfotootjes te kunnen maken. Oooo, ik ben zo blij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown