Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, april 24, 2014

Throwback Thursday: wat een beestenboel

Het laatste artikel uit de Klop Courant nummer 1 was een soort grapje van mij en Stefan (een jongen uit de klas van mijn grote broer die ook dingetjes schreef voor de schoolkrant). Je moet weten dat ‘de Klop’ vlakbij de Klopvaart lag in Utrecht (lag ja, want mijn school is tegen de vlakte gesmeten voor woningbouw) en ook vlakbij de natuur, wat soms wat natuur met zich meebracht. Nu stond er tegenover onze school een zigeunerkamp en die hadden ook wat kleine beestjes rondlopen en op onze school zelf was het ook nogal een beestenboel… Waarbij een bepaald klein diertje veel leraren en leerlingen nogal de stuipen op het lijf joeg. Dat resulteerde in onderstaand artikeltje. Voor ons heel grappig, want Haan en Vink waren ook achternamen van leraren.

College ‘de Klop’ Kinderboerderij
van onze verslaggevers S.C.A. v.d. Berg en B. de Nijs / illustraties H.W. de Nijs

Is het iemand al ‘ns opgevallen dat ’t zo onderhand een echte beestenboel wordt rond en in de school. (En ik praat niet over rotzooi, propjes e.d.).

Laten we een kleine lijst opstellen:
1. Pony
2. Honden
3. Kat in de school
4. Ezels (geen namen)
5. Muizen
6. Haan (dubbel)
7. Slangen (met en zonder bril)
8. Vink (géén Mees)

Om nog even op die muizen terug te komen; ze zijn 10 centimeter lang (zonder staart), met staart 15 centimeter, bloed doorlopen oogjes, donkerbruin van kleur, en ze zijn gevaarlijk.
Wij, van de schoolkrant, adviseren: als je ze ziet (en er geen kat en/of personen in de buurt zijn) ren voor je leven naar ’t dichtstbijzijnde lokaal en ga op een tafel staan. Indien onmogelijk ga aan het bord hangen en, wat ook goed helpt: GA GILLEN!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown