Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

dinsdag, mei 29, 2012

Henk & Tante Berry ontmoeten Lya de dolfijn

Ein-de-lijk! Het was 28 mei 2012. Tweede Pinksterdag. Kleine Henk - die eigenlijk niet meer zo klein is - mag ein-de-lijk zijn verjaarscadeau in ontvangst nemen. 11 november 2011 werd mijn kleine grote vent 6 jaar. Tante had hem een mooi cadeau eh... cadeau gedaan: een ontmoeting van een dolfijn. Want dat mag pas als je 6 jaar oud bent. Helaas heeft hij er zo'n half jaar op moeten wachten voordat het echt ging gebeuren, maar dat vond hij niet erg, want 'nu is het wel lekker weer'. En daar had hij natuurlijk helemaal gelijk in. Omdat het programma Ontmoet een Dolfijn in Dolfinarium Harderwijk voor kinderen onder de 13 jaar moet gebeuren onder de begeleiding van een volwassene, moest ik natuurlijk mee - en O wat vond ik dat erg :D.




Maandagochtend vroeg vertrokken met mijn papa (Henkjes opa), schoonzus en andere neefje naar Harderwijk. Daar stond de paparazzi al te wachten (ben ook benieuwd naar die foto's!). Bij het huisje haalden we onze passen op en toen was het toch nog even wachten. Ik met vlinders in mijn buik en Henk met een strak koppie - we waren allebei een beetje zenuwachtig. Eerst kregen we een filmpje te zien, daarna handen wassen in de ontsmettingsemmer om vervolgens ein-de-lijk naar de Odiezee te gaan om een dolfijn te ontmoeten. Ondertussen kletste Henk alweer honderduit met Rosanne, de trainer die het programma begeleidde, totdat we echt aan het water stonden en die dolfijnen toch wel erg dichtbij kwamen. Het strakke koppie verdween al snel en maakte plaats voor een betoverende glimlach. Daar zat hij dan met dolfijn Lya haar snuit aan zijn hand voor de foto. En tante? Tja, ik was natuurlijk helemaal blij om die glimlach te zien.




Dat was puur genieten voor ons allebei!

En de rest van de dag? Was heerlijk, vrolijk, gezellig en vooral zonovergoten. Uiteraard even beneden bij de baby dolfijn King gekeken (heel toepasselijke naam, omdat hij is geboren op Koninginnedag), daarna de walrussen onder water gezien, om vervolgens lekker te spelen in de speeltuin voordat de Snorshow op Walrussenwal begon. Lekker rondgeslenterd, ijsje en wafels gegeten, om tot slot de Piratenbende in het Zeeleeuwentheater te bekijken. En als allerlaatste de foto's weer opgehaald bij het huisje van onze ontmoeting met een dolfijn.

Driemaal raden wie er binnen een paar tellen in de auto in slaap vielen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown